Дата:20.11.2017
I. Общи разпоредби
1. Тези общи условия (нататък само „ОУ“) уреждат правата и задълженията, свързани с онлайн покупката на Стока от онлайн магазин www.astratex.bg и са неразделна част от Договора за покупко-продажба, който се сключва между Продавача (изпълнител в онлайн магазина) и Купувача. Със сключването на Договора за покупко-продажба Купувачът декларира, че се е запознал с тези ОУ и ги приема.
2. Тези ОУ влизат в сила от 5. 8. 2024.
II. Дефиниции на понятията
- Онлайн магазин – електронен магазин с адрес www.astratex.bg
- Продавач – търговско дружество ASTRATEX A.S., вписано в търговския регистър, воден от Регистрационния съд в Прага, под номер B 27623, със седалище: Na Maninách 315/4, Holešovice, 170 00 Praha 7, идентификационен номер: 25944355. Продавачът е и изпълнител в онлайн магазина.
- Потребител – е всяко лице, което извън обхвата на своята предприемаческа дейност или извън обхвата на самостоятелното упражняване на професията си сключва договор за покупко-продажба или преговаря за сключването на договор за покупко-продажба.
- Предприемач – ASTRATEX не допуска покупки под регистрационен или данъчен номер на предприемач.
- Купувач – всеки потребител, който през онлайн магазина сключи Договор за покупко-продажба с Продавача.
- Регистриран Купувач – Купувач, който е създал и завършил докрай Регистрацията си в онлайн магазина на Продавача.
- Договор за покупко-продажба – договор, сключен между Продавача и Купувача посредством онлайн магазина, чийто предмет е купуването на Стока.
- Потребителски договор – договор за покупко-продажба, договор за работа или други договори съгласно Гражданския кодекс, ако страни по договора са Потребител, от едната страна, и Продавачът, от другата страна.
- Стока – вещ или услуга, които Продавачът предлага за продажба посредством онлайн магазина.
- Куриер – договорен превозвач, осигуряващ транспорта на Стока от Продавача до Купувача.
- Работни дни – са дните от календарната седмица от понеделник до петък, с изключение на съботите, неделите и дните, на които в съответствие с приложимите правни разпоредби се падат признати от държавата празници.
- Българско законодателство – всички действащи нормативни актове на територията на Р. България, които регулират отношенията, обхванати с настоящите Общи условия.
- Код за отстъпка – комбинация от няколко букви и цифри, след въвеждането им в съответното поле в кошницата, за купувача се изчислява отстъпка от цената на Стоката. Кодовете за отстъпка се публикуват като част от рекламни акции или се изпращат на имейл.
- Подаръчен ваучер – ваучер за отстъпка, закупен през онлайн магазина, който може да бъде хартиен или в електронен вид. Той включва код, след въвеждането му в съответното поле в кошницата на онлайн магазина, стойността, посочена на подаръчния ваучер, се приспада от покупката на купувача.
- Замяна и връщане през онлайн магазина – лесен начин за замяна и връщане на Стока, с възможност за запазване на нова Стока през онлайн формуляра в онлайн магазина.
- Срок за замяна или връщане – Продавачът предоставя (освен ако не е посочено друго, например, като част от маркетингова кампания) стандартен период до 30 календарни дни за всички Купувачи за замяна или връщане на Стоката от датата на приемане на Стоката от Купувача. Купувачът има възможност да удължи този срок със закупуването на допълнителна услуга – вж. раздел III точка 9 ОУ.
- Отзиви – всички отзиви на Astratex.bg идват от проверени Купувачи. Всеки купувач получава на имейла, посочен при изпращане на поръката, уникален линк за оставяне на отзив, при това във връзка с конкретна закупена Стока. За една закупена Стока може да въведе само един отзив. След изпращането на отзива линкът се деактивира.
- Astratex клуб – програма за лоялни клиенти (зависи от Регистрация - вижте по-долу), чрез която Купувачът може да получи бонуси и специални награди под формата на отстъпка или Кешбек кредити. Подробно за условията на програмата по-долу в раздел Регистрация.
- Регистрация – възможността Купувачът да създаде свой собствен акаунт в онлайн магазина и заедно с него да създаде Профил на купувача (нататък само „Клиентски акаунт“). В Клиентския акаунт се съдържа информация за Купувача (задължителна информация: имейл адрес, име, фамилия, адрес за доставка и адрес за фактуриране, информация за поръчки, замени и връщания), евентуално и други незадължителни данни, които Купувачът предоставя доброволно (например снимки или дата на раждане). Купувачът има възможността да закрие своя Клиентски акаунт по всяко време. Повече информация в раздел Регистрация.
- Кредити – регистрираният Купувач за своите покупки, направени през Клиентския акаунт в онлайн магазина на Продавача, получава и Кредити за покупка (нататък „Кешбек кредити“), евентуално, в рамките на своя Клиентски акаунт може да разполага и с Финансови кредити (нататък „Финансов кредит“), които се начисляват, когато Регистрираният купувач избере възстановяване на сумата за върната стока с изплащане на сумата в Клиентския акаунт под формата на финансови кредити.
III. Ред на сключване на Договор за покупко-продажба
1. Предложението за сключване на Договора за покупко-продажба е поставянето на предлаганата Стока от Продавача на уебсайта на онлайн магазина, Договорът за покупко-продажба възниква чрез изпращане на поръчката до Купувача. С изпращането на поръчката Купувачът изразява съгласието си с настоящите ОУ.
2. Стоката в онлайн магазина е надлежно обозначена с наименование и, като правило, е изобразена заедно със словесно описание, съдържащо данни за използваните материи и други специфики на Стоката, като се има предвид, че ако Стоката се произвежда в различни размери и цветове, Купувачът има възможност да избере подходящ размер и цвят, преди да добави Стоката в кошницата.
3. Купувачът избира Стоката, включително нейния цвят, размер и други параметри, ако тези параметри са избираеми, и добавя Стоката в кошницата за пазаруване чрез натискане на бутона „Добави в кошницата“ („в кошницата“ или бутона със символ на кошница). Като част от процеса на поръчване на Стока, Купувачът има възможност да се върне към отделните стъпки, за да провери и коригира евентуални грешки в поръчката.
4. Докато Купувачът не приключи процеса на поръчката с кликване върху линка „Изпрати поръчката“, с което поръчката става обвързваща, Купувачът има възможност да отмени поръчката Стока на всеки един етап, като прекъсне изпълнението на отделните стъпки, описани по-горе, водещи до поръчка на Стока и напусне уебсайта, на който се провежда поръчката на Стоката (онлайн магазина).
5. След изпращане на обвързващата поръчка на Стоката, Купувачът ще получи потвърждение на поръчката на своя имейл адрес, който е посочил в поръчката, което ще съдържа, освен останалата информация, и номера на поръчката, както и обобщение на данните на така сключения Договор за покупко-продажба.
6. Във връзка с поръчката на Стока, Продавачът може да се свърже с Купувача по телефона на телефонния номер, предоставен от Купувача при извършване на поръчката, по въпроси, свързани с изпълнението на Договора за покупко-продажба.
7. Договорът за покупко-продажба може да бъде сключен на български и английски език.
8. След потвърждаването на поръчката от Купувача като сключен Договор за покупко-продажба между Купувача и Продавача, тя се архивира с цел нейното изпълнение и по-нататъшни доказателства. В случай че Купувачът е регистриран, поръчката е достъпна за Купувача след влизане в Клиентския акаунт. Купувачът има правото да анулира поръчката, без каквито и да било санкции, чак до момента на изпращането на Стоката. Купувачът е длъжен да уведоми за това Продавача с имейл или по телефона. Промяна в поръчката и оправяне на грешки са възможни чак до момента на подготвяне на Стоката за изпращане, с изключение на промяната в начина на заплащане, което може да стане само със съгласието на Продавача.
- „Защита срещу повреда или загуба“ е услуга, при закупуването на която, в случай че Стоката бъдат загубена или повредена от превозвача, на Купувача се предоставя специална грижа за клиента, в рамките на която Продавачът приоритетно ще разгледа и разреши тази ситуация и незабавно ще изпрати нова Стока.
- „Удължен срок за връщане“ е услуга, при закупуване на която срокът за отказ от Договора за покупка се удължава след периода, посочен в член IX. точка 1 от настоящите ОУ. Конкретният период, с който се удължава срокът за отказ, е посочен в процеса на поръчка при покупката в описанието на тази услуга.
- „Експресно връщане на парите“ е услуга, при която Продавачът гарантира на Купувача, че когато Стоката бъде върната поради отказ от Договора за покупко-продажба или по друга причина, Купувачът получава специална грижа за клиента, която се състои в приоритетна обработка на това връщане на Стока и връщането на покупната цена за тази Стока обратно на Купувача.
Допълнителните услуги се поръчват като отделни услуги извън обхвата на Стоката. Цената на допълнителна услуга е посочена в поръчката и се заплаща заедно със Стоката. Поради естеството си, допълнителните услуги се изпълняват в момента на опаковане и изпращане на Стоката, като изпълнението им може да стане преди изтичането на срока за отказ от Договора за покупко-продажба. В такъв случай Купувачът няма право да се откаже от Договора за покупко-продажба във връзка с тези допълнителни услуги.
IV. Регистрация на Купувач в Astratex клуб
Пълните правила за Astratex клуб – тук https://www.astratex.bg/astratex-klub/.
V. Покупна цена
1. Покупната цена на Стоката и услугите са посочени в електронния магазин с включен ДДС, включително всички такси, предвидени в закона или други подобни парични плащания. Стойността на доставката на Стоката варира в зависимост от избрания от Купувача начин на доставка и плащане на покупната.
2. Покупната цена, посочена за Стоката в момента на поръчката, е обвързващата покупна цена както за Продавача, така и за Купувача и няма да бъде променена след изпълнение на поръчката, дори ако Продавачът впоследствие коригира покупната цена за Стоката или ще има рекламна разпродажба. При замяна на същия вид Стока за различен размер, Купувачът заплаща същата цена като крайната цена в първоначалната поръчка. В случай, че Купувачът поиска замяна за друг вид Стоки, цената на Стоките се прилага съгласно текущата ценова листа и Купувачът не може да използва като част от замяната кодове за отстъпка, подаръчни ваучери или Кредити.
3. Продавачът си запазва правото да променя покупните цени на Стока, която се предлага за продажба през онлайн магазина, както и да организира събития с рекламни отстъпки, в съответствие с приложимите законови разпоредби.
4. Продавачът предоставя различни видове отстъпки (за лоялност, за обем, използване на кодове за отстъпка и др.). Всяка отстъпка може да се използва само веднъж, освен ако изрично не е посочено друго. В случай на многократно използване или в случай, че отстъпката е приложена в разрез с правилата на дадената отстъпка или събитие, Продавачът има право да откаже признаването на такава отстъпка. Купувачът ще бъде информиран и ще му бъде предложена възможност да завърши поръчката без тази отстъпка.
5. Подаръчни ваучери. Подаръчният ваучер е неделим, т.е. цялата стойност, посочена на ваучера за подарък, трябва да бъде осребрена в рамките на една поръчка. Ако стойността, посочена на Подаръчния ваучер е по-висока от стойността на цялата покупка в рамките на една поръчка, разликата няма да бъде прехвърлена към нов подаръчен ваучер и неизползваната сума няма да бъде възстановена. Подаръчният ваучер не може да се заменя за пари. В една поръчка могат да бъдат осребрени до пет подаръчни ваучера. Кодът за отстъпка не е валиден за закупуване на подаръчен ваучер, освен ако не е посочено друго. При закупуване на подаръчен ваучер, регистрираният Купувач няма право на Кредити.
6. Код за отстъпка. За една поръчка може да се приложи само един код за отстъпка. Кодът за отстъпка не може да се прилага при покупка на подаръчен ваучер.
7. Стойността на използваните Кешбек кредити от Регистрацията в Astratex клуб или ваучерът за отстъпка се разпределят винаги на равни части между всяка Стока от поръчката (намалена или с реална цена). В случай на връщане на Стока от поръчката, за която е използван код за намаление или Кешбек кредити, Финансови кредити, сумата ще бъде върната след приспадането на стойността на тези отстъпки. Кодовете за отстъпка са валидни за ограничен период от време и могат да бъдат специфицирани за вид Стока, сума на поръчка и т.н., могат да се използват само до посочената дата и при определени условия. Валидността на кода за отстъпка не се подновява при връщане или рекламация на Стоката. При връщане на Стока (включително поръчки, които не са взети от регистрирания Купувач от доставчика по някаква причина), използваните Кешбек кредити за покупка на регистрирания Купувач не се връщат в Клиентския акаунт. Връщат се само използвани Финансови кредити.
VI. Условия на плащане
1. Заплащането на покупната цена се извършва само в български лева.
- Плащане при получаване: с наложен платеж при получаване на Стоката от куриера или на мястото за доставка на партньора, в брой или с карта.
- Предварително плащане (безкасово плащане): незабавен превод на пари от сметката или плащане с карта; плащане по банков път.
- Прилагане на Финансови кредити/евентуално Кешбек кредити.
3. Избраният начин на плащане на покупната цена след направена поръчка може да бъде променен само със съгласието на Продавача.
4. Допълнителна информация за различните методи на плащане можете да намерите и в раздела Транспорт и плащане на онлайн магазина.
VII. Допълнителни условия
1. Стоките се доставят от Продавача изключително на територията на Република България.
- доставка с куриер на адрес, посочен от Купувача,
- лично приемане в някой пунктовете за доставка на посочения куриер.
3. Задължението на Продавача да достави Стоката на Купувача се счита за изпълнено в момента, в който Продавачът даде възможност на Купувача да се разпорежда със Стоката на мястото на изпълнение и уведоми Купувача предварително. Ако Продавачът трябва да изпрати Стока на Купувача той я предава на първия куриер за целите транспортирането ѝ до Купувача и дава възможност на Купувача да използва правата си, произтичащи от Договора за транспорт с куриера. Поръчаната Стока се доставя на Купувача (Потребител) веднага след като Стоката е предадена от доставчика.
4. При положение, че Стоката е на склад, Продавачът обикновено изпраща Стоката на Купувача в рамките на два работни дни от датата, на която е сключен Договорът за покупко-продажба. В случай че Купувачът избере като метод на плащане банков превод, Стоката ще бъде изпратена в рамките на два работни дни от деня, в който покупната цена е кредитирана по сметката на Продавача.
5. Сроковете за доставка, посочени на уебсайта, са с информативен характер. Те са основани на очакваното време за доставка на транспортните компании.
6. Разходите за доставка и опаковане, избрани от Купувача в неговата поръчка, се поемат от Купувача; разходите за доставка и опаковане са посочени в ценовата листа на Продавача. Разходите за транспорт на Стоката, както и информация за начините на доставка са налични в раздел Транспорт и плащане.
VIII. Отказ от Договора за покупко-продажба и прекратяването му по взаимно съгласие
1. Продавачът има право да се откаже от договора, сключен с Купувача, в случай че поръчаната Стока вече не се произвежда или доставя, както и в случай на очевидна грешка в цената на Стоката (т.е. цена очевидно различна от цената на този тип Стока).
2. Продавачът също има право да се откаже от Договора в случай, че Купувачът не нареди банков превод в рамките на един работен ден от деня на сключване на Договора за покупко-продажба.
3. Продавачът може да поиска да прекрати Договора за покупко-продажба по всяко време от момента, в който Договорът е сключен, до момента на изпращане на Стоката от Продавача. Договорът за покупко-продажба се прекратява по силата на взаимно съгласие на договорните страни в момента, в който Продавачът предостави на Купувача своето съгласие за прекратяване на Договора за покупко-продажба.
IX. Условия за отказ от Договора от страна на Купувача в качеството му на Потребител
1. Съгласно чл. 50 от Закона за защита на потребителите, купувачът има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55 от Закона за защита на потребителите, в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от купувача или от трето лице, различно от превозвача – при договор за продажба. Въпреки тази разпоредба, продавачът, по свое желание, предоставя на купувача правото да се откаже от договора за продажба в 30-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките.
- Най-късно на 30-тия ден след получаване на стоките, продавачът трябва да бъде уведомен писмено за желанието на купувача да се откаже от договора.
- Купувачът е длъжен да изпрати стоката, по възможност заедно със стоковата разписка или с хартиената карта "Замяна и връщане на стоки" или друга идентификация на договора за покупка (за да можем да определим кои стоки по кой договор за покупка са), на продавача до адрес: За получател ЕТ Багира-Добромир Борисов; Astratex.bg; бул.България 44; гр.Разград; 7200; Тел. номер:+359 892026783. без неоправдано забавяне, не по-късно от 30 дни, считано от момента на отказ от договора. Съгласно чл. 55, ал. 2 от Закона за защита на потребителите, потребителят заплаща само преките разходи за връщане на стоките, с изключение на случаите, когато търговецът се е съгласил да ги заплати, или ако търговецът не го е уведомил, че разходите за връщане на стоки се заплащат от потребителя. Върнатите стоки трябва да не са използвани, да не са увредени и да са цели (включително аксесоари). При отказ от договора, купувачът е отговорен само за намаляването на стойността на стоките в резултат на използване на стоките по начин, различен от необходимия за запознаване с естеството и свойствата на стоките, включително и тяхната функционалност. Прилагането на бележката за доставка (стоковата разписка) към стоката не е задължение на купувача.
3. При отказ от договора от страна на купувача, продавачът възстановява всички суми, получени от купувача, включително разходите за доставка, но само ако е избран най-евтиния вид стандартна доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на купувача да се откаже от договора (съгласно чл. 54 от Закона за защита на потребителите). Въпреки това, продавачът не е длъжен да върне паричните средства на купувача преди купувачът да е предал стоките или предоставил доказателства за тяхното връщане обратно до продавача, което настъпи първо.
4. Съгласно чл. 54, ал. 2 от Закона за защита на потребителите, при отказ от договора от страна на купувача, продавачът е длъжен да възстанови сумите като използва същото платежно средство, използвано от купувача при първоначалната трансакция, освен ако купувачът не е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие, че това не е свързано с разходи за купувача. При плащането чрез карта, паричните средства ще бъдат върнати на купувача по същия начин. Ако порталът за плащания отхвърли процеса по някаква причина, продавачът може да поиска от купувача номер на банкова сметка, за да върне парите чрез банков превод. При всеки друг метод на плащане, купувачът трябва да предостави номер на банкова сметка, по която да бъдат върнати парите. По друг начин може да бъде върната сумата на купувача само по негово съгласие и при условие, че това не е свързано с разходи за него. Получените пари не могат да бъдат върнати по сметки, обособени за заеми, кредити, спестявания и др.
5. Правото на облага от акция (подарък, отстъпка или друга облага) възниква, ако поръчката отговаря на всички правила на текущо обявената акция. В случай, че Купувачът се откаже от Договора за покупко-продажба, това право се анулира. Купувачът е длъжен да върне подаръка на Продавача заедно със Стоката, която не го удовлетворява. Ако Купувачът върне само част от Стоката и стойността на останалата Стока не надвишава определения лимит за право на подарък, Купувачът също е длъжен да върне подаръка. В противен случай ще му бъде начислена реалната цена на подаръка.
6. Замяна и връщане през онлайн магазина. Продавачът предоставя на Купувача за връщане или замяна на Стока онлайн формуляр – Замяна и връщане, където Купувачът получава информация и за възможностите за изпращане обратно на Стоката безплатно. Купувачът не получава това право на безплатна замяна/връщане автоматично. В случай, че Купувачът не използва онлайн формуляра за връщане/замяна, Купувачът заплаща стандартните пощенски разходи в посока към Продавача, при това в пълен размер. Купувачът може да използва замяната и връщането чрез онлайн магазина многократно за една поръчка. При замяна на Стока през посочения по-горе електронен формуляр не може да бъде използван код за отстъпка. Начислените Кешбек кредити на Регистрирания купувач могат да се използват само в случай, че Регистрираният купувач има и начислени Финансови кредити (получени например при връщане на Стока на Клиентския акаунт). В случай на замяна на Стока без използването на посочения онлайн формуляр, не е възможно използването на каквито и да било кредити.
X. Права, произтичащи от дефектно изпълнение, гаранция
- Стоката има свойства, които са определени от страните и ако не е имало такива договорености между страните, Стоката трябва да има свойствата, описани от производителя или които се очакват от Купувача по отношение на естеството на стоката и нейната реклама,
- Стоката е подходяща за целите, определени от продавача, или за целите, които са обичайно определени за този тип стока,
- качеството или дизайнът на Стоката са в съответствие с договорената мостра или модел, ако качеството или дизайнът са определени според договорената мостра или модел,
- Стоката е в съответното количество, мярка или тегло и
- Стоката е законосъобразна.
- за Стока, продадена на по-ниска цена поради дефект, който е и причината за намаляването на цената;
- износване на Стоката, получено при нейната нормална употреба,
- при използвана Стока, когато получи дефект, свързан с мярката на употреба и износването, които стоката има при получаването ѝ от Купувача;
- ако това е резултат от естеството на Стоката.
3. Ако дефектното изпълнение е нарушение на договора, Купувачът има право:
Купувачът трябва да информира Продавача за правото, което иска да упражни, когато уведомява за дефекта или, без неоправдано забавяне, след уведомяването за дефекта. Без предварително съгласие на Продавача, Купувачът не може да промени избраното вече право; тази разпоредба не се прилага, в случай че Купувачът поиска отстраняване на дефект, който се окаже неотстраним. Това не важи, ако Продавачът не отстрани дефекта в подходящ срок или не информира Купувача за намерението си да не отстранява дефекта, Купувачът може да поиска отстъпка от покупната цена като заместител на отстраняването на дефекта или може да се откаже от договора. Купувачът има право на съответната отстъпка от покупната цена и в случай че Продавачът не е в състояние да достави нова стока, да замени нейна част или да я поправи, както и в случай че Продавачът не уреди поправката в подходящото време или ако условията за ремонт причиняват значителни неудобства на Купувача.
4. Ако дефектното изпълнение е незначително нарушение на Договора за покупко-продажба, Купувачът има право на отстраняване на дефекта или на получаването на разумна отстъпка от покупната цена. Докато Купувачът не упражни правото на отстъпка от покупната цена или не се откаже от Договора за покупко-продажба, Продавачът може да достави липсващата част или да отстрани дефекта. Други дефекти могат да бъдат отстранени от Продавача по негово желание чрез ремонт на артикула или доставка на нов артикул. Ако Продавачът не отстрани дефекта на Стоката навреме или откаже да отстрани дефекта на Стоката, Купувачът може да поиска отстъпка от покупната цена или да се откаже от Договора за покупко-продажба. Направеният избор не може да бъде променян от Купувача без съгласието на Продавача.
5. Купувачът има право на доставяне на нова Стока или да замени част дори и в случай на отстраним дефект, ако не може да използва правилно Стоката поради повторна поява на дефекта след ремонт или поради по-голям брой дефекти. В такъв случай Купувачът има право на отказ от договора.
6. Ако периодът, през който артикулът може да се използва, е посочен върху Стоката, върху нейната опаковка, в инструкциите, приложени към Стоката или в реклама в съответствие с други правни разпоредби, Продавачът предоставя на Купувача гаранция за качество. Като гаранция за качество Продавачът се задължава, че Стоката ще бъде годна за употреба за обичайната цел или че ще запази обичайните си свойства за определен период от време. Гаранционният срок тече от момента на доставката на Стоката на Купувача; ако Стоката е изпратена съгласно Договора за покупка, той започва да тече от доставката на Стоката до местоназначението ѝ. Купувачът няма право на гаранцията, ако външно събитие е причинило дефекта, след като рискът от повреда на Стоката е преминал върху Купувача. Това не важи, ако Продавачът е причинил дефекта.
7. Всички права, произтичащи от дефекти, се упражняват пред продавача (наричани по-долу „оплаквания“). Оплаквания могат да се подават и въз основа на уведомление за оплакване, което купувачът изпраща на следния адрес заедно със заявените стоки: За получател ЕТ Багира-Добромир Борисов; Astratex.bg; бул.България 44; гр.Разград; 7200 Тел. номер:+359 892026783. Ако купувачът упражни правото от дефектното изпълнение, продавачът ще потвърди писмено времето на такова упражнение, както и извършването на ремонта и периода на неговата продължителност.
XI. Специални разпоредби за предявяване на искове от Купувача, който е потребител
1. Продавачът или упълномощен от него служител се произнася по рекламацията незабавно, а при сложни случаи в рамките на три работни дни. Този период не включва времето, подходящо за вида на Стоката, необходимо за експертна оценка на дефекта. Рекламацията, включително отстраняването на дефекта, трябва да бъде разгледана без неоправдано забавяне, не по-късно от 30 дни от датата на рекламацията, освен ако Продавачът и Купувачът не се договорят за по-дълъг срок. След изтичането на този срок Купувачът има същите права, както ако става въпрос за дефект, който не може да бъде отстранен.
2. Продавачът е длъжен да издаде писмено потвърждение на Купувача кога Купувачът ще упражни правото си, какво е съдържанието на претенцията и какъв начин за обработка на рекламацията изисква Купувачът; нататък допълнително потвърждение за датата и метода на обработка на рекламацията, включително потвърждение за ремонта и неговата продължителност, или писмена обосновка за отхвърлянето на рекламацията. Цялата горепосочена информация се изпраща на Купувача по имейл (потвърждението за получаване на рекламацията и протоколът за рекламация са приложени).
3. Съгласно Глава девета, Раздел I, Потребителски жалби и сигнали от Закона за защита на потребителите, купувачът (потребител) има право да подаде жалба, сигнал или предложение до Комисия за защита на потребителите, при нарушение на правата му. Комисията за защита на потребителите регистрират подадените жалби, сигнали и предложения от потребителите и образуват производство за разглеждането им.
XII. Защита на личните данни
Необходимата информация относно обработката на лични данни ще намерите тук: https://www.astratex.bg/zashtita-na-lichnite-danni/.
XIII. Уреждане на спорове
1. Евентуалните спорове между Продавача и Купувача ще се решават окончателно от компетентните органи.
2. Купувачът, в качеството на потребител, има право да използва извънсъдебни процедури за разрешаване на спорове, произтичащи от договора за продажба или договора за предоставяне на услуги, съгласно Закона за защита на потребителите. По отношение на Продавача субектът, който е упълномощен да извършва извънсъдебно разрешаване на спорове, е по-конкретно Комисията за защита на потребителите (https://www.kzp.bg/). По-подробна информация можете да намерите на уебсайта на Комисията за защита на потребителите.
3. Извънсъдебното разрешаване на потребителски спор се инициира изключително по предложение на Потребителя и то само ако спорът не може да бъде разрешен директно с Продавача. Предложението може да бъде подадено не по-късно от 1 година от деня, в който Потребителят е упражнил правото си, предмет на спора, с Продавача за първи път.
4. Потребителят има право да инициира извънсъдебно разрешаване на спор онлайн чрез платформата ODR, достъпна на уебсайта ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Купувачът, в качеството си на потребител, може да направи запитване относно потребителските си права към Комисия за защита на потребителите, както и за насоки относно алтернативно разрешаване на спорове.
6. Продавачът се задължава да търси алтернативно разрешаване на спорове с купувача, освен ако то не бъде отказано от купувача.
7. Процедурите по алтернативно разрешаване на спорове не лишават купувача (потребителя) и продавача (предприемача) от техните права да търсят защита по съдебен ред. При избор на арбитраж като процедура за алтернативно разрешаване на спор, съгласно чл. 38 от Закона за международния търговски арбитраж, арбитражното решение е окончателно и не подлежи на обжалване.
8. По време на преговорите за алтернативно разрешаване на спорове сроковете за давност и преклузия съгласно Гражданския кодекс не текат или започват да текат, докато една от страните по спора изрично не откаже да продължи преговорите.
9. Надзорът за изпълнение на разпоредбите на Закона за защита на потребителите се осъществява от Комисията по защита на потребителите (https://www.kzp.bg/).
XIV. Заключителни разпоредби
Тези Общи условия са валидни и ефективни по начина, по който са публикувани на уебсайта на Продавача към деня на изпращане на електронна поръчка от страна на Купувача. Решаващата формулировка на условията също се изпраща на Купувача заедно с потвърждението на поръчката. Продавачът си запазва правото да промени условията.